Omni Health Fitness Of Mobile

(251) 380-9224

3930 Airport Blvd, Mobile, AL | Directions   36608

30.677127 -88.145742

Open Hours

Sat: 8am-8pm, Sun: 12pm-6pm, Mon-Fri: 5am-8pm

 
Health Clubs & Gyms  more

Neighborhoods: Llanfair

less
 
 
Omni Health Fitness Of Mobile

Reviews for Omni Health Fitness Of Mobile

Doesn't Recommend
11 months ago

Denied me use of a coupon for a free 30 day trial because I had a membership there 7 years ago. Nowhere on the coupon did it say "not valid for previous members". This is sending out false promotional advertising.

Recommends
over a year ago

This is the Best gym with the most floor space and more than enough equipment. It has everything you need to look your best and stay healthy and fit. The pricing is reasonable and the training staff is always helpful. I've been working out there for more than a year and I have never been more satisfied.

Recommends
4.0
over a year ago

I have worked out in several gyms over the years. This gym is pretty big and has alot of cardio equipment. At night its pretty busy with all the classes but I stick to the free weight section which is huge. All around its a nice gym with everything a person could want..except a pool. But that's ok.

Recommends
5.0
over a year ago

Love this place-Just won the biggest loser contest – I would have never lost the weight if they had not challenged me. Plus I won $500.00. If you are looking for a great place to work out I recommend it. I have been there since it opened and the equipment is is real good for me. I like the machines over the free weights. Plenty of elipticals. Never have to wait. Got a great area for me to practice dance steps all by my self. Derek and the staff are nice people to deal with.

Doesn't Recommend
1.0
over a year ago

Really, Don't Join - Worst Gym Experience Ever – So, I've lived pretty much everywhere and had a gym membership in each city.... Omni is by far the worst. The reasons listed in no particular order as follows: A) the gym is extremely unsanitary. The locker rooms are carpeted which means all of the various liquids get absorbed into the floor, and they don't have any wipes or spray on the exercise floor like most gyms do so you can disinfect the main parts of the machines before use.

B) The equipment is not well maintained. While I was a member there were several pieces of key equipment that were broken and to this day they still have "Out of Order" signs on them. This usually means that when I went to do cardio, if it was anywhere near peak hours, then I had to wait forever for someone to finish or just go home.

C) Their membership contracts are a joke. I'm still trying to get mine cancelled after moving 1,000 miles away, mailing a copy of my lease, and calling and speaking with the manager twice. This has been going on for over a year and they are still charging my credit card. Trust me I'm not stopping until they've refunded every single month's worth of fees. Bottom line - if you are looking for a gym in Mobile area, join Planet Fitness which was right up the street by Bruno's and is a million times better even if it is a little smaller.

over a year ago

I am unable to find your name in our system. Since you are trying to refer people to another gym I can only assume this is a false post attempting to keep people from working out here. We have over 100 pieces of cardio and several cleaning stations located in the gym. Locker rooms are cleaned daily. I invite anyone to come and look for yourself. People can post whatever they want on these sites with no factual basis. We also do offer month to month memberships @ $14.95 a month.

Doesn't Recommend
1.0
over a year ago

Ridiculous! – Horrible experience! Unfortunately this site is not allowing me to post my entire review, but you can find it on other review sites.

To sum it all up, I was accused of cheating the system by the manager, Derek, because his employee(s) issued me a free pass when I went to sign up. This was done as Peter wanted to get me an affordable monthly rate as I had just been laid off. Apparently this upset Derek as he said he told me before that I couldn't have any free passes. This is untrue as the only time he and I really ever spoke was when Omni mailed me a 3-month free promotion over the summer and he told me that I really shouldn't be qualified for it as I worked out under my dad's membership before.

Less than a week of me using my pass, Derek storms into the gym (he wasn't even working that evening) and walks up to me and my group of friends sitting on the couches. An instructor was also present. He starts yelling at me and belittling me in front of everything. He wouldn't even listen to what I had to say. I was so embarrassed and shocked that this was even going on. I didn't understand what I had done to deserve this, and I had no idea why he was SO angry. He continued to yell at me, and even went as far as to mock me. I kept my cool as I was not going to stoop to his level and yell back, which is obviously what he wanted me to do.

Please find another gym to attend. There are plenty of others in our city, and I'm sure their managers won't act so unprofessionally, rude and angry.

over a year ago

This young lady is a former member who was told she could not use free passes since she had a membership already. Months later she managed to get a month pass from a new employee. When she was confronted she was rude to my staff. She was given several chances to join but continued to try to get free passes. She has made herself out to be the victim and me the bad guy because she wanted to get it for free. This complaint is grossly exaggerated. Feel free to come by and judge me for yourself.

Doesn't Recommend
1.0
over a year ago

Poor Business Practices (to say the least)! – This gym has very bad business practices (to say the least).

When I signed up I explained that my job would be transferring me to another state in a few months. I was told by the manager Derek that I could pay $10 additional per month along with the first and last months fees, then my membership would be month to month and I could cancel at any time. He explained that when my job relocation takes place, "just give us a 30 day notice and there would be no problem." When my job relocation took place, I gave my 30 notice as agreed upon. I also provided a copy of my drivers license with my new address. A month later, I noticed a charge on my credit card for my monthly fee. I called and spoke to Derek, the manager. He explained that a drivers license with the new address was not enough to cancel a membership. He requested a copy of a signed lease. I immediately faxed him the signed lease. A week later my credit card received two additional charges. I called and spoke to Derek again. He appologized and explained it would be taken care of same day. He even called me and explained it was done. After several days of reviewing my credit card activity looking for a credit, I called my credit card and disputed the charges. A month later I received notice from Omni they were turning the amounts into collections.

I am very disappointed with Omni Fitness. I had a membership with them for over 2 years previous to this membership. I highly recommend customers take my experience into review when considering signing up with this gym.

over a year ago

I have worked hard to help this member fix his issue. This was an issue with our billing company. I worked to fix this as soon as it came to me. And have spoken with this member since. I hope he is doing well.

Doesn't Recommend
1.0
over a year ago

Place is a rip-off – I was a member of Omni Fitness and my member id: 9301-123501. Mine is a month to month membership

I called National and Omni fitness many times and asked them to cancel it but I was asked to send a fax instead, as they cannot do cancellations online. I did send a fax back in June but I was still charged in the months of July and August. So I called to check why I was getting charged and they told me I have to mail them but not fax. I do not know why they asked me to fax when they know that they need it in mail. I am sorry to say but I did not like the way the customer service is working here.

I am going to call my credit card and let them know that National fitness is charging me even after canceling my account. This is not my mistake as I faxed them as was asked.

This place is a complete rip-off and do not sign any contract with them. They would keep charging you even after canceling your account.

over a year ago

My name is Derek Barefoot, I am the manager of Omni Health and Fitness.

I am sorry for the issues you had with National Fitness. They are a 3rd party billing company that we are in the process of replacing. They are rude and unprofessional with our members. I apologize and I will contact them on your behalf and have a refund issued to you for the months you were charged. If you have any questions or further issues with national fitness please call me 251-380-9224

Recommends
3.0
over a year ago

Nice place – So, this gym has everything. It has every machine possible and class to help in your individual goal, whatever that may be. The reason it's only a 3 star is because they need to be a little more organized. Their main thing is the nursery/daycare. They need to add more to the daycare to make it better. Also, if you do have children (young children, diaper age children) if they go number 2 then you will be pulled off the floor to go and change them. The problem with this is that you only have 2 hours for the nursery. Now, I prefer to take classes and by the time that I am pulled out of the class to go and change the diaper it could have already been done. But, not just that I've lost about 15 minutes of class time...and my own time of working out. The nursery needs alot of updating and needs alot of attention put to it. When I called to suggest this I was told that I needed to speak with the daycare director.

The other reason it's only a 3 star is because really, this is the type of gym where you negotiate your contract. It seems that they are only interested in how much money they can get out of each individual. If they would have a consistant price policy and special they would benenfit alot more. This gym could be so much more if they could just get it together. It's beautiful and like I said has everything necessary for your individual goal and potential.

The instructors are great. I love taking the classes. They help push you through the workout. The classes are big and it is hard for them to know you individually, which is okay as long as they keep up the motivation in the class.

Hope that they can take more advantage of their best selling point which is the nursery/daycare. And get organized alot better so that I will remain a member of this facility.

Recommends
5.0
over a year ago

Best Gym Experience Ever!! – This place is a fantastic place to workout! I must admit, I was a bit skeptical at first (especially with the signature of a 2 year contract), but I can honestly say this gym is the best one I've ever joined. I've trained at two other gyms before (Anytime Fitness and Snap). Both were ok; the staff were nice but they didn't genuinely care about your success. Omni is different. After signing up, you're scheduled a consultation with a personal trainer and a nutritionist to help you reach your fitness goals. The staff are friendly and always smiling, the smoothie bar is excellent, and best of all, fitness classes are included with your membership (no extra charge!!). The restrooms/lockers are the cleanest and nicest facilities I've ever seen in a gym, the cardio cinema is awesome (time flies while you're working out and watching a movie at the same time), and there is a women's only exercise room, which is a nice change of pace if you're self-conscious at first. Trust me--this gym is the best one in Mobile (hands down)!

View more Reviews for Omni Health Fitness Of Mobile

Write a Review for

Omni Health Fitness Of Mob…

44% 100 19 16 Votes
Get Directions
Your Friends

Sign in with Facebook Sign in with Facebook to see what your friends are up to!

Add Blog Post

Add your blog review of Omni Health Fitness Of Mobile to Citysearch

Do you have a review of Omni Health Fitness Of Mobile on your blog? If you include the Citysearch image link (shown below) in your post, we'll automatically link to your review from the business profile page. Here's how our Linkback system works:

  • 1. Include our image link in your Omni Health Fitness Of Mobile review blog post.
  • 2. Citysearch will notice that you're linking to one of our pages. We'll scan your blog.
  • 3. We'll show a link to your blog post from the Omni Health Fitness Of Mobile page on Citysearch.

The Linkback system is free and automatic. It's really that easy.

Read our FAQ for details.

Image Link

To link to our business profile page, copy the html below to your web page.

Omni Health Fitness Of Mobile on Citysearch